اجرای بهترین روش سئو با چک لیست سئو سایت می تواند نتایج جذابی ایجاد کند، اما عملکرد طولانی مدت نیاز به نگهداری طولانی مدت دارد. علاوه بر این، سفر مهمتر از مقصد است، اینطور نیست؟

این چک لیست سئو سایت جامعی نیست، اما امیدواریم که به اندازه کافی به شما کمک کند بر برخی از خسته کننده ترین مسائل بهینه سازی موتور جستجو پیروز شوید. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بخش اساسی طراحی وب سایت است و اغلب نادیده گرفته می شود. اگر مردم نتوانند آن را در گوگل (یا Bing یا DuckDuckGo) پیدا کنند، زیباترین و دیدنی‌ترین سایت جهان برای کسی مفید نخواهد بود.

اجرای بهترین روش سئو نه تنها بهترین شانس ممکن را برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو  را به شما می دهد، بلکه با بررسی دقیق کیفیت، طراحی، دسترسی و سرعت و موارد دیگر، وب سایت شما را بهتر می کند. علاوه بر چک لیست سئو سایت، برای طراحی سایت نیز می توانید از چک لیست طراحی سایت استفاده کنید. وب، دنیایی دلهره آور برای کسانی است که با آن آشنایی ندارند (و حتی کسانی که آشنایی کمی با آن دارند). بنابراین، این چک لیست سئو سایت عوامل کلیدی را که باید در هنگام انجام سئو در نظر بگیرید را برایتان مشخص می کند.

آماده باشید: یک طرز فکر سالم در چک لیست سئو سایت

1- ایجاد فرهنگ سئوی مشترک

سئو به درستی انجام شده چیزی نیست که یک بار آن را پیاده سازی کنید و بعد از آن دور شوید و دیگر به آن فکر نکنید. این چیزی است که باید در طول سال ها با دقت حفظ شود. یکی از دلایلی که سئو می تواند بسیار طاقت فرسا به نظر برسد این است که سئوی طولانی مدت نادیده گرفته شده به یک مشکل بزرگ تبدیل می شود. سئوی خوب حفظ شده مانند یک رویا اجرا می شود و برای انطباق با آشفتگی به روز رسانی الگوریتم ها بهتر است. استفاده از چک لیست سئو سایت و پیروی از بهترین روش، معمولاً به معنای وب سایت بهتر، ترافیک ارگانیک بیشتر و بازدیدکنندگان راضی تر است. برد، برد، برد.

2- کیفیت، نه “کیفیت”

گاهی اوقات صحبت از کیفیت بیشتر از تعهد به آن است. پشت همه آمارها، ابزارها و بردهای سریع، یک حقیقت ساده سئو وجود دارد: وظیفه شما این است که سایت را تا جایی که ممکن است خوب کنید. تنها در این صورت است که می توانید امیدوار باشید که از همه سایت های دیگری که برای جستجو با آنها رقابت می کنید بهتر باشید. از طراحی UX گرفته تا کپی رایتینگ، محتوای با کیفیت به تعهد، اشتیاق و زمان نیاز دارد. برای رویارویی با محدودیت های سایت خود آماده باشید و برای بهبود آنها تلاش کنید، به خاطر خودتان و دیگران. بهینه سازی محتوای عالی، بسیار آسان تر از محتوای بد است.

3- یک رویکرد کل نگر

سئوی قوی، به کلیت مجموعه شما بستگی دارد، این چیزی نیست که بتوان آن را برای یک بخش خاص انجام داد (یا چیزی که توسط یک شخص خاص انجام شود). اجرای خوب سئو به معنای ارتباط آزاد بین اعضای مختلف تیم است، از مدیران سئو گرفته تا نویسندگان و توسعه دهندگان. قبل از اینکه حتی شروع کنید، درک کنید که همه افراد تیم شما نقش مهمی در آن دارند.

4- به انجمن بپیوندید

چک لیست سئو سایت و راهنماهایی مانند این مقاله، تا آنجا که می توانند مطالب مهم را پوشش می دهند، اما این واقعیت که سئو دائما در حال تغییر است را نمیتوان نادیده گرفت . این یک صنعت بزرگ است، با انتشارات، رهبران فکری، پادکست ها، مجموعه های ویدیویی و موارد دیگر. از آن منابع بهره ببرید، به دنیای سئو متصل شوید. فقط دنبال کردن تعداد انگشت شماری از حساب های توییتر معتبر و گوش دادن به یک یا دو پادکست در ماه می تواند تاثیر خوبی داشته باشد.

تعیین اهداف واقع بینانه

1- اولویت بندی معیارها | چک لیست سئو سایت

معیارهای آنلاین تقریباً نامحدود هستند. به معنای واقعی کلمه. آنها هیچ وقت متوقف نمی شوند. اولویت های خود را بررسی کنید، چگونه می توانید پیشرفت را اندازه گیری کنید، و محدودیت های داده های موجود را هم اندازه گیری کنید. پاسخ به این سوالات از سایتی به سایت دیگر متفاوت است.

2- چارچوب زمان

اگر برای آنها چارچوب زمانی نداشته باشید، اهداف بی معنی هستند. لزومی ندارد که همه چیز باشد و همه چیز تمام شود (به هر حال سئو هرگز متوقف نمی شود) اما مشخص کردن یک تاریخ برای برای کار کردن، یک هدف و فرصتی آماده برای ارزیابی مجدد کاری که انجام می دهید به شما می دهد. برنامه ای داشته باشید و تا جایی که می توانید به آن پایبند باشید. این همچنین به معنای داشتن برنامه ای برای ردیابی و تجزیه و تحلیل داده های جستجو است. اگر در هر هفته فقط چند دقیقه صرف این کار کنید، نتیجه آن را در 6 ماه آینده خواهید دید.

3- تحقیق کلمات کلیدی

یکی از مهم ترین نکات در چک لیست سئو سایت، تحقیق کلمات کلیدی است. این گزینه برای سئوی هدفمند کاملا ضروری است. اگر نمی دانید چه کلمات کلیدی را می خواهید رتبه بندی کنید؟ چگونه می توانید آنها را هدف قرار دهید؟ عبارات جستجوی محبوب در زمینه شما چیست؟ رتبه بندی رقبای شما برای چیست؟ وب سایت شما در حال حاضر رتبه خوبی برای چه چیزی دارد و چرا؟ با کنسول جستجوی گوگل می توانید ببینید که صفحات شما دقیقاً در کجا رتبه بندی می شوند. برای  یافتن کلمات کلیدی مختلف می توانید از این ابزارها و وبسایت ها استفاده کنید:

4- رقبایتان را بررسی کنید

اینترنت مکان بزرگی است. شما تنها کسی نیستید که سعی می کنید برای جستجوهای خاص رتبه خوبی کسب کنید. رقابت شدید است و این خوب است. وب سایت ها را مجبور می کند تا خود را بهبود بخشند. وب سایت های رقیب را تجزیه و تحلیل کنید و توجه داشته باشید که چه کارهایی را به خوبی انجام می دهند و همچنین کارهایی که شما انجام می دهید یا می توانید بهتر انجام دهید را نیز مشخص کنید. به یاد داشته باشید، موتورهای جستجو فقط می خواهند جستجوگران را با بهترین نتایج برای سوالات خود به یکدیگر متصل کنند. بهترین بودن یعنی بهتر از بقیه بودن.

5- همکاران را در تعیین اهداف مشارکت دهید

سئو یک موضوع فریبنده بزرگ است که تمام جنبه های یک سایت را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین معقول است که در هنگام تعیین اهداف بلندپروازانه و در عین حال دست یافتنی، همکاران خود را درگیر کنید. آنها چیزهایی را می دانند که شما نمی دانید، و ممکن است تعجب کنید که وقتی همه با آن موافق هستند، اجرای سئو چقدر روان تر می شود.

این مطلب به زودی بروزرسانی خواهد شد.

 

keyboard_arrow_up